This is a sticky post!!! Make sure it sticks!
There are a few things to verify:
- The sticky post should be distinctly recognizable in some way in comparison to normal posts. You can style the
.sticky
class if you are using the post_class() function to generate your post classes, which is a best practice. - They should show at the very top of the blog index page, even though they could be several posts back chronologically.
- They should still show up again in their chronologically correct postion in time, but without the sticky indicator.
- If you have a plugin or widget that lists popular posts or comments, make sure that this sticky post is not always at the top of those lists unless it really is popular.
This should then split into other pages with layout, images, HTML tags, and other things.

Wielcy tego świata twierdzą, że im szybciej dojdzie do popularyzacji samochodów elektrycznych tym lepiej. Aby nikomu nie utrudniać rozwoju tej technologii w czerwcu ubiegłego roku Elon Musk uwolnił wszystkie patenty posiadane przez Tesla Motors. Teraz na bardzo podobny krok zdecydowała się firma Ford.
Amerykański gigant motoryzacyjny zapowiedział, że udostępni innym producentom co najmniej 650 patentów związanych z technologiami wykorzystywanymi przez samochody elektryczne. W przeciwieństwie do Tesli jednak nie będą one dostępne za darmo, lecz za bliżej niesprecyzowaną opłatą.
„Jako branża musimy stale współpracować, podczas gdy kontynuujemy rzucanie sobie wyzwań. Poprzez dzielenie się pomysłami producenci mogą rozwiązywać większe problemy i przyczynić się do rozwoju całego sektora” – powiedział Kevin Layden, dyrektor Ford Electrification Programs.
Czytaj wiecej

Wiosna to dla wielu kierowców sezon zakupu opon. Niestety – ze względu na ograniczone budżety wiele osób rozważa zakup ogumienia używanego. Naszym zdaniem nie ma to ekonomicznego uzasadnienia, ponieważ opona używana, choć tańsza , ma znacznie mniejszą wytrzymałość niż opona nowa – zazwyczaj wytrzymuje zaledwie sezon, podczas gdy nowa – przynajmniej dwa – trzy sezony. Zakup używanych opon oznacza nie tylko problemy z przyczepnością, ale także ryzyko wystrzału opony lub problemy z jej wyważeniem.
Jeśli jednak mimo wszystko ktoś postanowił zaopatrzyć się w opony na rynku wtórnym przypominamy:
Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, iż pojazd nie może być wyposażony „w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm.

Przewody hamulcowe dzielą się na miękkie i twarde. Miękkie znajdują się zwykle przy samych kołach. Pracują przy każdym ruchu koła. Przewody twarde łączą pompę hamulcową z przewodami miękkimi. W każdym samochodzie przewody twarde mają w sumie ok. 10-20 metrów długości.
Przewody miękkie
Żywotność elastycznych przewodów hamulcowych zależy nie tylko od jakości ich wykonania ale także od warunków pracy i obciążeń jakim są poddawane. Najdłużej wytrzymują zatem przewody elastyczne w małych i kompaktowych samochodach osobowych eksploatowanych na długich międzymiastowych trasach z umiarkowanym obciążeniem i niewielkimi prędkościami. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w pojazdach ciężkich, lub sportowych, które poruszają się relatywnie szybko po krętych, górskich drogach, gdzie z jednej strony bez przerwy skręcamy kołami, a z drugiej – niezwykle często korzystamy z pełnej wydajności hamulców. W sposób szczególny na zużycie narażone są przewody elastyczne w samochodach 4×4 lub ciężarówkach na kamienistych bezdrożach a więc tam gdzie ryzyko uszkodzenia mechanicznego jest bardzo duże. Ostatnia grupa „podwyższonego ryzyka” to samochody z regulacją prześwitu – tu przewody elastyczne pracują w sposób bardzo specyficzny, co również skraca ich żywotność.
Jest rzeczą oczywistą, że wszyscy producenci elastycznych przewodów hamulcowych stosują specjalne techniki zabezpieczeń, które maksymalnie chronią przed gwałtownym rozerwaniem. Nie mniej jednak nie istnieją rzeczy wieczne. W każdym, nawet stosunkowo młodym aucie, wskazana jest okresowa, choćby wizualna kontrola elastycznych przewodów hamulcowych, a w samochodach starszych niż 5 lat – ich profilaktyczna wymiana.

W Las Vegas trwają międzynarodowe targi elektroniki konsumenckiej i nowych technologii. Co ciekawe, na imprezie coraz ważniejsze miejsca zajmują… producenci samochodów.
W Las Vegas swoje autonomiczne samochody pokazali Mercedes i Audi. Ale to nie wszystko, dużym wydarzeniem okazała się również konferencja prasowa Toyoty.
W grudniu Japończycy zaprezentowali rewolucyjny model Mirai – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód wykorzystujący ogniwa paliwowe.
Auto, które na dniach pojawi się w salonach Toyoty, napędzane jest elektrycznym silnikiem o mocy 155 KM. Źródłem prądu jest zestaw generujących napięcie 650 V ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Za przechowywanie paliwa odpowiadają wykonane z włókien węglowych i wzmocnione tworzywem sztucznych zbiorniki. Mają one trójwarstwową strukturę złożoną, dzięki czemu są zdolne magazynować gaz sprężony do 70 MPa (70 megapaskali, czyli w przybliżeniu 700 barów).